Передивитися власну сторінку, прогортати стрічку з новинами своїх друзів та просто незнайомих людей, прочитати від інших людей поради на тему: «як правильно треба жити», подивитися на фотографії інших і порівняти себе з ними. І, погодьтесь, після цього настає заздрість і наш емоційних стан пригнічується від того, що ми не такі як там на картинці. Це стало вже звичним ритуалом кожного з нас.

Сучасне суспільство звикло користуватися соціальними мережами, особливо це є популярним серед дітей та підлітків. Зафіксовано, що з кожним днем все більше і більше молоді не можуть провести і дня без своїх акаунтів у соціальних мережах. І ніхто не задумувався, що існує так звана Інтернет-залежність.

Які особистості схильні до більшого використання соцмереж?

З психологічної точки зору, серед підлітків до необмеженого використання соціальних мереж більш схильні саме тривожні та невпевнені в собі особистості. Оскільки таким способом вони проявляють своє “Я”, їм простіше  і зручніше спілкуватися віртуально, аніж віч-на-віч. При цьому не докладати свої власних зусиль, а просто використовувати набутий авторитет в соціальних мережах.

Які причини підліткової залежності від віртуального життя?

По-перше, центральним питанням у підлітковому віці постає інтерес до людей, особливо до ровесників. Діти цікавляться думкою інших підлітків, звертаються за їхньою порадою і вона завжди є для них актуальною. Тому більшість залишених коментарів та лайків в соціальних мережах набувають впливового характеру на подальшу поведінку підлітка в соціумі.

По-друге, в підлітковому віці характерна акцентуація такої риси характеру як замкненість. Часто батьки підлітків не звертають на це увагу і нехтують цим, але підліток, відчувши свою відчуженість і байдужість в сім’ї, буде все частіше проводити час саме в соцмережах з віртуальними друзями. Цей період є адаптивним і сприятливим для налагодження міжособистісних стосунків з однолітками, особливо з протилежною статтю. Якщо ця сфера є в дисгармонії, підліток знову ж таки переключається на віртуальне життя в соціальних мережах.

Що  робити у даній ситуації?

Відомий вітчизняний психолог Л. С. Виготський стверджував, що всі вікові кризові періоди є невід’ємною частиною розвитку повноцінної особистості і від них не втекти, їх треба лише з розумом прийняти в собі.

Ми можемо лише запропонувати альтернативні способи подолання даного виду залежності:

  1. Поекспериментувати — вийти зі свого аккаунта хоча б на 24 години і пожити реальним життям зі своїми близькими людьми;
  2. замінити Інтернет-посиденьки на: власне хобі, зайнятися творчістю або саморозвитком, втілити свою заповітну мрію;
  3. остання та найбільш дієва порада і вона для батьків : обмежити використання Інтернету або ж скласти графік використання інтернету, де розписано коли дитина може використовувати Інтернет, скільки часу це займає і скільки потрібно виділити, для чого (з якою метою) використовується.

Але важливо памятати: для того, щоб дитина чи підліток не сприймала батьків як якихось страшних і безжалісних створінь, які її постійно обмежують чи не дозволяють щось, необхідно ввести метод заохочення. Наприклад, коли дитина використала денний ліміт щодо використання Інтернет-ресурсів, потрібно обов’язково обійняти дитину, або ж хоча б просто подякувати їй. Найкраще буде втілити якусь її давню мрію про, яку дитина/підліток мріяв все своє життя.

Отже, залежність від соціальних мереж існує і задача батьків, перш за все, вчасно виявити і усвідомити її. А щодо підлітків, то варто усвідомити, що кожен — унікальний, не дивіться на інших, будьте собою і не засмічуйте свій мозок непотрібними думками!

Автор думок : Ганна Губар

Джерело