Якщо уявити жінку, котра знається на мистецтві, є власником галереї, чудовим знавцем усіх мистецьких течій, новітніх трендів, останніх відкриттів в царині мистецтва та культурних перформенсів – то мені на гадку одразу спадають десятки жіночих образів із американських кінострічок.

Споглядаючи історії цих кінострічок, мені дуже хотілося познайомитися із палкою прихильницею художніх течій та їхніх творців. І мені таки поталанило. Випадково днями, у стрічці новин у соціальних мережах, помітила оголошення про відкриття виставки живопису одного з львівських художників.

Організатором цієї події була усміхнена та приваблива жінка, яка виявилася власницею арт-салону Veles, галеристом та арт-консультантом.

Познайомившись із Галиною Тринцолин, я дізналася, якими є свята й будні в роботі арт-галереї, від чого залежить успіх, та якими проектами й здобутками найбільше пишається ця чарівна жінка.


– Коли з’явився задум відкрити галерею?
– Ми розпочинали діяльність у доволі непростий час. Тоді, в 2013 році, багато галерей зачинялися і нам прогнозували не зовсім веселе майбутнє. Але я щиро вірила в успіх і йшла крок за кроком до мети. Ідею галереї ми плекали впродовж року. Ще рік тривав ремонт приміщення. Хочу сказати, що це велика заслуга моїх батьків, моєї сім’ї. Адже це їм я вдячна за підтримку, допомогу і віру в успіх. Також мені допомагала моя сестра Евеліна, випускниця нашої Львівської Академії мистецтв, ми працюємо разом досі.

Все почалося після народження другого сина. Я пішла на заняття йоги і через кілька тижнів відчула гостру потребу вчитися малювати. Відвідувала курси. Багато моїх малюнків з того часу залишилися в нашій домашній колекції. Однак бажання наблизитися до мистецького світу не зникло, воно трансформувалося в ідею створити свою галерею, куди можна буде запрошувати тих авторів, чия творчість мені подобається і є близькою.

– Що є найважчим і, що найлегше у вашій професії галериста?
– Нині мистецький ринок в Україні живе не зовсім повноцінним життям. Для втілення творчих ідей потрібні немалі кошти, злагодженість співпраці між галеристами і художниками, дотримання єдиної цінової політики та багато інших чинників. А це, зважаючи на різні обставини, зокрема економічні, не завжди вдається.

Окрім того, сьогодні в державі значно зменшився сегмент так званого середнього класу. Тобто мистецтво, яке повинно бути невід’ємною складовою загального та естетичного розвитку нації, стало доступним лише для обраних людей, основна ж частина може лише спостерігати за прекрасним зі сторони.

Потрібно намагатися виховувати смак і  бачення культури змалечку, не лише поодиноким відвідуванням виставок, концертів чи  музеїв, але й формувати цей напрямок вдома, в сім’ї, уникаючи віртуальної, синтетичної та спотвореної субкультури в масах. Це дозволить виростити цілісну, здорову та високоінтелектуальну націю

– Чи вдається втілювати в інших проектах Ваші мистецькі погляди і дизайнерські вміння?
– Так. Ми співпрацюємо з різними дизайнерами, і також самостійно допомагаємо людям з оформленням їхніх помешкань чи офісів та формуванням приватних збірок. Це цікава і щоразу дуже різна робота, адже кожен замовник має свої окремі побажання та інше бачення творів мистецтва у своєму просторі.

– Які мистецькі проекти вже провели?
– Окрім того, що проводимо персональні виставки художників, ми організовуємо різноманітні проекти:
«Nude»,
«Flora»,
«Кабінет»,
«Казки Андерсена: ляльки та акварелі»,
спільний міжнародний проект «LIS» – львівської художниці Ліни Савченко та Сандри Косьянчич (Словенія),
всеукраїнський проект «Genesis», що проходив в Ужгороді,
участь в міжнародному Арт-салоні «Мистецтво в інтер»єрі», що відбувався в Києві.

Понад 20 відомих галерей та антикварних салонів України, Франції та Голландії представляли у нас живопис, антикваріат, рідкісні предмети декоративно-прикладного мистецтва, авторську скульптуру, старовинні ікони та багато іншого.
Міжнародний симпозіум гутного скла проходив у Львові.  І наша галерея була одним з виставкових майданчиків для авторів цього проекту

До речі, такий симпозіум відбувається у Львові щотрироки. Сюди приїздять відомі склярі з усього світу, працюють на гуті, а потім відбуваються прекрасні виставки, спільно з нашими авторами. Вважаю, що ми повинні підтримувати такі заходи, адже Львів – це прабатьківщина гутного скла.

– Як провідна галерея з представлення львівського гутного скла – чиї виставки уже мали в себе?
– Ми від самого початку нашої діяльності лобіювали напрямок представлення гутного скла, адже це знакова частина львівського арт-простору. Тим паче, в нас велика кількість талановитих майстрів. Ми працюємо з такими авторами, як: Андрій Бокотей, Андрій Петровський, Віталій Гінзбург, Ольга Турецька, Роман Дмитрик, Орест Принада, Володимир Тринцолин, Евеліна Тринцолин, Ігор Мацієвський, Еліна Білоус, Назарій Звір, Олександр Шевченко, Остап Іванишин. Також у нас тісна співпраця з майстернею гутного скла «Музей ідей», власник Олесь Дзиндра, директор Ольга Обловацька.

– Чим саме цей напрям у мистецтві є для вас цікавим?
Робота зі склом вимагає неабиякої майстерності. Попри творчий задум, ідею, що автор хоче втілити, працюючи на печі, він повинен володіти серйозними технологічними вміннями та знаннями, аби в повній мірі реалізувати готовий виріб чи композицію.

Скло – це крихкий та вибагливий матеріал, недарма відома венеційська школа тримає у великій таємниці усі особливості скловаріння, а їхні вироби затребувані уже не одне століття. Так і наша львівська школа має свої секрети і її скляна скульптура відома у світі та прикрашає багато музеїв і колекцій

– Що означає виїзд на “примірку” до клієнтів?
– «Примірка» – це дуже важливий момент у роботі з клієнтом. Коли люди підбирають для помешкання чи офісу мистецькі твори, вони зазвичай вагаються у виборі. Адже кожна художня робота по-різному читається в галереї і безпосередньо вже в інтер’єрі. Тому ми пропонуємо спробувати, приміряти кілька варіантів чи то живопису, чи скульптури, аби клієнт був певний у своєму виборі, залишився задоволений, а це значить, що він повернеться до нас знову. Така послуга є безкоштовною і абсолютно не зобов’язує клієнта до купівлі.

– Схарактеризуйте 3 основні творчі вектори на цей рік?
– Не хотілось би розповідати усіх секретів, але скажу, що окрім локальних проектів, ми працюємо над виходом на міжнародний ринок. Адже, повторююсь знову, у нас надзвичайно талановиті майстри і мені би дуже хотілось, щоб про Україну, зокрема про наших львівських художників, дізнався увесь світ. Ми маємо ким і чим пишатись!

– Ваш ідеальний клієнт – ви коли-небудь його уявляли?

– Мій ідеальний клієнт – це людина, з котрою складаються стосунки – маю на увазі, коли співпадає наше бачення та сприйняття мистецтва, коли людина може відкритись і дозволити мені побачити її внутрішній світ, коли естетичні, інтелектуальні та духовні погляди перебувають в одній площині. Такі люди нам трапляються і тоді я справді отримую повноту насолоди від того, що врешті зважилася перетворити давню мрію на справу життя!

Хотілося б порадити українським дівчатам та жінкам – не бійтеся вірити у власні сили, будьте рішучими та наполегливими! Якщо ваша справа не матиме успіху – ви все ж таки здобудете новий досвід. Але не будете себе картати, що могли наважитись і вам забракло сміливості. А уявіть, якщо все вдасться! Вірю, що завжди варто спробувати втілити свою мрію.