Лютневий репертуар Національної опери України буде позначений прем’єрою опери «Моцарт і Сальєрі» (М. Римський-Корсаков) та ювілейним концертом Тараса Штонди, присвяченим 50-річчю з дня народження та 25-річчю творчої діяльності артиста.  Крім того, відбудеться вечір Пам’яті Героїв Небесної сотні, на честь яких прозвучить музичний шедевр – «Реквієм» В.-А. Моцарта.

10 лютого –”Моцарт і Сальєрі” (М. Римський-Корсаков) – прем’єра

Сюжет опери, так само як і трагедія Пушкіна, побудований на легенді про отруєння Вольфганга Амадея Моцарта «заздрісником» Антоніо Сальєрі. Хоча слід зробити одне зауваження: достеменних фактів, що підтверджують легенду щодо причетності  Сальєрі до смерті Моцарта, немає. Як зазначив режисер-постановник Анатолій Солов’яненко: «Це глибоко філософський твір, дуже цікавий з точки зору розкриття двох діаметрально протилежних образів, через призму «генія і лиходійства». Постановка присвячена 50-річнному ювілею Тараса Штонди, який і виступив ініціатором постановки цього твору». Диригент-постановник Алла Кульбаба.

На сцені Національної опери «Моцарт і Сальєрі» ставиться вперше, але в світовій постановочній практиці цього твору є чимало проблем. Камерна по суті опера, де діють, а точніше навіть розмірковують, лише два герої, де таким важливим є текст, вона, тим не менш, передбачає наявність  оперного оркестру, і в цілому призначена самим автором для великої сцени. Хоча сам Римський-Корсаков висловлював побоювання з цього приводу і хотів вберегти своє дітище від великих залів, зберегти його камерний формат.

Вирішення цієї непростої задачі – збереження камерності, десь навіть інтимності дійства та, разом з тим, зробити цікаву та видовищну виставу режисер здійснює разом з головним художником театру. Анатолій Солов’яненко разом з Марію Левитською працюють над створенням такого сценографічного рішення вистави, яке б дало глядачеві можливість поринути у внутрішній світ двох визнаних «синів гармонії», якими безперечно були і Моцарт, і Сальєрі.

Ще одним каменем спотикання для режисерів є вибір «головного героя». Так, часом акцент в опері зміщується: головним героєм виступає не Сальєрі, а Моцарт. Тим не менш, в прем’єрній постановці герої займуть місця, відведені їм класиком. «Ця опера, безперечно, присвячена внутрішньому світу саме Сальєрі, його переживанням і життєвій філософії», – додав головний режисер.

Вибір солістів для виконання головних партій також був очевидний. «Роль Моцарта чудово підходить по голосу Валентину Дитюку (тенор) і, впевнений, разом ми створимо цікавий творчий продукт. Його молодість і азарт будуть дуже яскраво контрастувати з досвідом і масштабом Сальєрі, роль якого, звичайно ж, виконає Тарас Штонда», – підвів підсумок Анатолій Солов’яненко.

19 лютого – Вечір пам’яті Героїв Небесної Сотні – “Реквієм” (В.-А. Моцарт)

«Реквієм» В.-А. Моцарта – це драматична поема про людські страждання і незмінну віру в майбутнє. Твір сповнений справжньої людяності, сумної лірики, трагічного пафосу.
«Реквієм» Моцарта належить до золотого фонду академічної музики. Це одна з найбільш відомих у світі траурних мес, яка є останнім творінням геніального композитора.
«У житті кожного народу і кожної держави є не тільки святкові і світлі дні, але і трагічні події.

На жаль, український народ не став винятком, тому керівництвом Національної опери України було прийнято рішення ввести цей твір в репертуар театру з метою гідного вшанування пам’яті жертв Голодоморів, Героїв Небесної Сотні і загиблих в результаті аварії на Чорнобильській АЕС. Робота над втіленням твору проходила під керівництвом Миколи Дядюри та Богдана Пліша», – зазначив головний режисер театру Анатолій Солов’яненко. «Реквієм» прозвучить у виконанні солістів Національної опери Тетяни Ганіної, Анжеліни Швачки, Валентина Дитюка, Сергія Магери, хору та симфонічного оркестру Національної опери України.

24 лютого – Концерт “Тарас Штонда запрошує…”. З нагоди 50-річчя від дня народження та 25-ти років творчої діяльності співака

Ім’я Народного артиста України Тараса Штонди відоме далеко за межами України, оскільки співака заслужено називають одним з найкращих басів сучасної опери. Його голос порівнюють з шаляпінським. Та й сам артист вважає, що «всередині нього вже більше 30 років живе Шаляпін».

Любов до музики маленькому Тарасу прищепили батьки – музиканти-аматори, а першими орієнтирами в світі музики стали арії, записані на платівках, які юний талант розучував, ще не будучи знайомим з усіма тонкощами вокальної майстерності. У “репертуарі” хлопчика була і арія Манріко з “Трубадура”, і дует Одарки й Карася (за обох) із “Запорожця за Дунаєм”, романси з репертуару Бориса Штоколова. Але кумиром завжди був і залишався Федір Шаляпін.

Як не дивно, але в 7 років Тарас замовк, соромлячись співати. Лише по закінченні училища ім. Глієра і вступивши до Київської державної консерваторії ім. П. І. Чайковського (клас Галини Сухорукової), він поступово став «розкриватися» у вокальному жанрі.
Ще студентом, Тарас Штонда дебютував на сцені Національної опери України в партії Грєміна в «Євгенії Онєгіні». У тому ж 1992 році він став солістом театру.
За плечима співака – участь у численних міжнародних конкурсах та фестивалях, виконання головних ролей басового репертуару на сцені Національної Опери, гастролі по всьому світу, робота з найвідомішими диригентами сучасності.

У ювілейній концертній програмі “Тарас Штонда запрошує…”: арії, дуети і сцени з відомих опер виконають: Тарас Штонда, Сергій Магера, Олександр Гурець, Оксана Крамарєва, Сусанна Чахоян, Сергій Ковнір, Тетяна Ганіна, Олександр Бойко, Валентин Дитюк. Симфонічний оркестр Національної опери України. Диригент – Алла Кульбаба. Хор Національної опери України. Хормейстер – Богдан Пліш. Режисер-постановник – Анатолій Солов’яненко. Художник-постановник – Марія Левитська.

Сподобалася публікація? Будь ласка, поділіться нею з друзями у соцмережах через кнопку нижче…