На цьому світському рауті вона була особлива. Просто виділялася із загалу, неначе діамант у 5 каратів серед посередніх ювелірних прикрас на виставці коштовностей. Я ж, як ловець за сенсаціями у світі людей, не могла пропустити такої нагоди, аби не підійти й познайомитися. Коли заприятелювала з Марією Браташевською, одразу стало зрозуміло – чому вона завжди «впадає в око» першою. Адже її любов до одягу, міксування стилів, образів, прослідковування модних тенденцій та останніх показів у Мілані чи Парижі – неначе історія життя Коко Шанель сьогодення.

Переконана, якби їй поставили завдання створити образи для славнозвісної Керрі Бредшоу із улюбленої мільйонами жінок кінострічки «Секс у великому місті» – вона зробила б це ідеально! І образи Сари Джесіки Паркер виглядали б не менш привабливими, аніж після опрацювання команди голлівудських стилістів та іміджмейкерів.

Як з’явилося захоплення одягом у дівчини з Івано-Франківська і як ця любов до стилю переросла в неймовірно захопливу професію читайте далі.


– Маріє, ви тривалий час працювали в банку. Не задумувалися над тим, що займаєтеся чимось не своїм?
– Ще під час навчання в університеті пішла працювати до ПриватБанку, отримала 2 вищі освіти і моя кар’єра стрімко йшла вгору. 9 з 10 років працювала на керівних посадах. Мені все вдавалося, була сильна та дружня команда і високі результати.

Однак не було внутрішнього спокою. Таке було відчуття, ніби займаюся чимось не своїм. Не вистачало творчості, естетики та причетності до чогось красивого. Тож стежила за світовими дизайнерами, тенденціями моди та б’юті-сфери, також захоплювалася рисунком та батіком

– Коли мрія про повернення до б’юті-сфери знову стала для вас актуальною?
– 4 роки тому так склалися сімейні обставини, що переїхала до Києва і не захотіла продовжувати успішну банківську кар’єру. Натомість вирішила отримати додаткові знання в напрямку моди, стилю, іміджу, макіяжу і навіть відвідала курси тренера-коуча.

– Які події цьому сприяли?
– Все моє навчання та початкові кроки в роботі збіглися з подвійним декретом. Я стала мамою вже 3-х прекрасних діток. Та бажання творчості й самореалізації від цього лише розгорілося.
– Як ви працюєте зі своїми клієнтами?

– Клієнти приходять з різними потребами та запитами. Одні, наприклад, хочуть розібратись у всьому (підбір стилю, кольору, фасону, аксесуарів та іншого) з допомогою професіонала; інші не хочуть вникати в подробиці – їх цікавить кінцевий результат

У відповідності до запиту клієнта, вибудовується поетапна співпраця (реалізація). Це все визначається на першій зустрічі. Я намагаюсь детально розібратись, за чим саме прийшов клієнт і що максимально я можу дати.

– Де ви цьому навчалися?
– Bogomolov image school (Рига), Kiev Fashion Institute (Київ), також дистанційно в школі А. Васильєва (Москва). Проблема освіти в сфері моди (і не тільки моди, я думаю) полягає в шаленій динаміці та змінах сучасного світу. Тільки уявіть, скільки проходить сезонних показів в модних столицях, які темпи розвитку digital, також необхідно слідкувати за мистецтвом та кінематографом. Тому, насамперед, все – щоденна самоосвіта!

– Якими є ваші поради для жінки, аби обрати її унікальний стиль? Що насамперед на це впливає?
– Основне – це врахувати для себе :
– мета – що саме жінка хоче транслювати своїм зовнішнім виглядом;
– стиль життя, під який підбираємо одяг;
– зовнішні дані, під які підбираємо кольори та фасони.

– Які побажання щодо кольористики одягу даєте своїм клієнткам, що на це впливає? Колір шкіри, волосся, помади?
Основне, що впливає на кольористику, це:
1. підтон шкіри (теплий чи холодний);
2. насиченість рис обличчя (наскільки чіткі вони);
3. контрастність рис обличчя (наприклад, світла шкіра і темне волосся).
Ці три ключові позиції слід враховувати, коли обираєте колір одягу, щоб він надавав вашій шкірі здорового та сяючого вигляду.

– Як ревізуєте гардероб своєї клієнтки?
– Що стосується ревізії гардеробу, це можна робити як вживу так і дистанційно. Для онлайн-ревізії необхідні фото речей в кількох ракурсах.
Або ж я приїжджаю додому і ми переглядаємо речі, відкинувши в першу чергу ті, що не відповідають розміру, зношені та морально застарілі. Все, що залишилось, міксуємо в нові для клієнта комплекти з детальними порадами щодо кожної речі. Намічаємо план шопінгу, – що потрібно докупити.
– Кольористика і одяг – топ-3 поради?
1. Визначити свій підтон шкіри – теплий/холодний. Кольори підбирати до відповідного (теплого чи холодного) відтінку.
2. Щобільше насичений і контрастний ваш колорит, – тим яскравіші можна підбирати кольори до обличчя.
3. Базові речі доцільно обирати у нейтральних кольорах (які відповідають вашому типу).
Звичайно найкраща порада – один раз розібратись з тим, які саме кольори підходять вам і користуватись цією палітрою.

– Яким у вашому розумінні є шопінг-супровід клієнтки?

– Шопінг зі стилістом для клієнта повинен бути задоволенням! Перевага цього процесу в тому, що можна довіритися професіоналу і отримати ефективний результат. Коли жінка потрапляє до крамниці – піддається емоціям, робить нераціональний і непродуманий вибір. Як результат – гроші витрачено, а носити немає чого

Ще гірше – до щойно купленої сукні, скажімо, не має відповідного взуття та сумки. Також досить часто трапляється, що жінки дублюють те саме, що вже є вдалим у їхньому гардеробі. Як результат – жінка виглядає так, наче ходить завжди в одному і тому ж. Часто бояться кольорових речей, бо не знають своїх кольорів і не мають сміливості міксувати кольори взагалі.
– Яким бачите шопінг закордоном для VIP-клієнток?
– Якщо клієнт хоче отримати максимально ефектний та неповторний гардероб без переплати (не секрет, що у нас ціни в брендових магазинах на 30% а то і 100% вищі, ніж скажімо в Італії, на ті ж моделі одягу), то – шопінг-вікенд за кордоном – це те, що  потрібно! Це – неповторна атмосфера, додаткова консультація щодо сучасних трендів та останніх колекцій топових дизайнерів, детально продуманий маршрут у відповідності до бюджету і потреб клієнта.

– Чи маєте вже досвіт такої роботи?
– Такий досвід маю в Італії на собі та своїх знайомих. Там, на мою думку, є найцікавіші за ціною та якістю місця для вдалого шопінгу на будь-який смак. І це прекрасна можливість максимально якісно виконати свою роботу як стилісту-іміджмейкеру.
– Як гадаєте, хто є вашими потенційними клієнтками?
Мої клієнти це:
– ті хто прагне змін, які підкреслять індивідуальність, і готовий до них;
– бізнес-леді, яким не вистачає часу на підбір гардеробу;
– ті, кому потрібна ефектна та стилістично продумана фотосесія;
– ті, кому потрібен особливий вихід або активне світське життя;
– ті, хто хоче оживити свої взаємини;
– жінки, в яких після декрету чи інших причин змінився розмір;
– люди творчих професій, яким потрібно креативно виглядати.
Загалом вважаю, що в мене кожна жінка обов’язково знайде пораду, якою зможе скористатися, щоб виглядати ще краще.

– Чи маєте намір у майбутньому започаткувати власні курси, школу, тренінги по стилю та іміджу?
– Спершу маю намір започаткувати дистанційний інтернет-курс зі стилю, на якому за 10 занять можна буде самому розібратися в питаннях:
– кольористики;
– фасонів/довжин;
– базового гардеробу під свій стиль життя;
– аналізу власного гардеробу;
– створення продуманого плану шопінгу;
– +практичний блок – дистанційний онлайн-супровід шопінгу.

– Якими були ваші найцікавіші замовлення?

– Зараз мені особливо цікава стилізація фотосесій. Паралельно з fashion завжди цікавилася фотографією. Люблю переглядати роботи відомих фотохудожників і просто зйомки для глянцю

Також цікавими для мене є роботи зі стилізації різних періодів ХХ століття в сучасній інтерпретації. Зрештою, мені цікаво все, що так чи інакше пов’язане з моєю роботою – красою, мистецтвом, творчістю, дизайном!

– Чи часто стиль змінюється у вас?

– Гадаю, кожні 5 років (бо це відносно немалий період) гардероб змінюється у відповідності до віку. Я не можу зараз одягнути те, що носила 5 чи 10 років тому

Адже змінилися фасони, тканини, бренди. Також змінюється мій стиль життя. Був період більш ділового стилю, на сьогодні період вільного та креативного.

– Як самі формуєте власний стиль?
– Часто зустрічаю талановитих стилістів, які приходять до дуже лаконічного стилю. Коли ти розумієш і знаєш історію кожної речі (ким винайдена, як входила в моду, який має психологічний підтекст) та психологічне посилання того чи іншого кольору – то по-іншому починаєш на все дивитися. Я дуже люблю одяг та аксесуари і, до певної міри, експерименти. Зараз віддаю перевагу зручному стилю, бо маю маленьких діток і улюблені підбори не взуєш так часто, як раніше. Але з іншого боку, кросівки – теж не моє і я їх не ношу. Тому я балансую між своїми вподобаннями і стилем життя.

Для мене стиль – це щось живе та мінливе. І це нормально, що вам вже не подобаються деякі речі, які ви придбали сезон чи два назад. Мода повертається, але не дублює саму себе, інтерпретації щоразу нові, свіжі та сміливі