Портал Мегаполіс побував на виставці, присвяченій феноменальному явищу в історії мистецтва – художникам-шістдесятникам. Безперечно, такий захід – знакова подія в культурному житті міста. Національний художній музей вперше представив увазі киян роботи українських художників-шістдесятників, які «оселились» під одним дахом.


У музеї можна помилуватися картинами Алли Горської, Акима Левича, Флоріана Юр’єва, Григорія Гавриленка, Романа Сельського, Тетяни Яблонської, Віктора Зарецького, Вілена Барського, Віктора Рижих, Миколи Глущенка та ін. – всього 23 автори з різних регіонів України, понад 90 робіт, є й архівні матеріали.

У 1960-ті роки митці працювали ізольовано, в атмосфері нерозуміння, а подекуди й ворожості зі сторони влади та офіційної критики. Сьогоднішня виставка демонструє тематичну, формальну та світоглядну спільність різних художніх практик. З цією метою експозиція об’єднує роботи кінця 1950-х – початку 1970-х років навколо декількох смислових ліній.

На відкритті виставки “Мистецтво українських шістдесятників. Можливість музею” був присутній Аким Левич. Він стверджує, що художник не може не працювати. “Він повинен висловлюватись. Так він влаштований”, навіть якщо прекрасно знає, що його твори не побачать люди, не буде ніяких виставок, публічного визнання його таланту.

Куратори виставки – Ольга Балашова, Лізавета Герман, Марія Ланько – зізнаються: для них було важливо змусити “говорити” одна з одною роботи, у яких не було такого шансу в момент створення, вони були позбавлені можливості бути виставленими поруч.

Картини розділені на різні тематичні зони:йдеться про митців зі складною, драматичною долею, які виконували замовлення компартії і водночас творили для себе,  є зона портретів (реалістичних і формалізованих), філософські чи наукові абстракції. В останній зоні експозиції відвідувачам пропонують поміркувати про те, яким би міг бути зал музею сучасного мистецтва. Одним із завдань виставки її творці означили дискусію з приводу можливості створення такого музею в Україні.

Мистецтво шістдесятників органічно поєднало дві традиції: національну (відчутний вплив школи Михайла Бойчука) та модерну (європейську).

Виставка триватиме до 21 лютого. Також запланована низка освітніх подій: лекції, кінопокази, концерти, які розповідатимуть про епоху шістдесятників. Культурна програма розроблена спільно з Національним центром Олександра Довженка, «Культурним проектом» та агенцією «Ухо».

This slideshow requires JavaScript.