Травневий репертуар Національної опери України задовольнить найвишуканіший смак. Для поціновувачів Верді – опера «Набукко», балетною перлиною травня стане  «Гала-концерт з нагоди ювілею Алли Лагоди», а наприкінці місяця – опера «Флорія Тоска».

 12 травня – «Гала-концерт з нагоди ювілею Алли Лагоди» за участю її вихованців та запрошених зірок світового балету.

Видатна танцівниця Алла Лагода, виступи якої ще й досі пам’ятають поціновувачі хореографічного мистецтва, святкує ювілей, на честь якого відбудеться гала-концерт. Алла Лагода вписала одну з найяскравіших сторінок в історію українського балету другої половини ХХ ст.

Своєю майстерністю вона прикрашала не лише київську сцену, а і багато працювала над тим щоб українська хореографічна школа була визнана у світі.  У неї склалася чудова творча біографія – Алла В’ячеславівна втілила в життя всі свої сценічні мрії. Вона працювала з прекрасними хореографами, про неї захоплено писала критика. А головне – її по-справжньому любила публіка…

Протанцювавши 25 років балерина залишила сцену, але не попрощалася з балетом. Багатогранний талант Лагоди розкрився ще в одній іпостасі – чудового балетного репетитора і педагога. Зараз Алла Лагода навчає балетної майстерності нове покоління танцівників, які також беруть участь у ювілейному концерті.

Участь у концерті беруть солісти балету Національної опери України, лауреати міжнародних конкурсів: Микита Сухоруков, Сергій Сидорський (провідний соліст балетної  трупи Dance alive, США), Віктор Іщук, Ольга Голиця, Тимофій Биковець, Катерина Курченко, Олеся Шайтанова (провідна солістка Литовського національного театру опери та балету,  Вільнюс), Шінобу Такіта (солістка Ballet tradition, Токіо, Японія, заслужена артистка України).

У супроводі симфонічного оркестру Національної опери України під керівництвом народного артиста України, лауреата Національної премії України імені Тараса Шевченка Миколи Дядюри та народного артиста України Алліна Власенка.

19 травня – «Набукко» (Дж. Верді)

Саме з цього твору, за визнанням композитора, і розпочалась його блискуча композиторська кар’єра. У свою чергу, віртуозні вокальні партії і характери героїв вистави дозволили зробити ім’я багатьом найвідомішим нині в музичному світі виконавцям. Лібрето твору написав талановитий драматург Темістокле Солера. Світова прем’єра опери відбулась на сцені міланського театру «Ла Скала» 9 березня 1842 р., і вже з першого  показу її супроводжував успіх.

На київській сцені виставу було поставлено в 1993 р., і вона стала окрасою репертуару майже півтора десятиліття. З «Набукко» київська трупа багато й успішно гастролювала за кордоном. Втім, через те, що виконавці головних партій пішли зі сцени, а саме на них, власне, й робилася попередня постановка, опера достроково припинила своє сценічне життя. Тож за нове прочитання драматичного сюжету й надзвичайно потужного музичного матеріалу взявся головний  режисер театру Анатолій Солов’яненко разом з головним диригентом театру Миколою Дядюрою.

Свою увагу до цієї музики режисер пояснює її естетичною цінністю та винятково прекрасними мелодіями, які заклав геніальний Верді. Прем’єра «Набукко» на сцені Національної опери відбулася в березні 2016, і з того часу оперу, як і півтора століття тому, супроводжує успіх.

Особливе місце в «Набукко» посідає хор, що супроводжує практично всі основні сцени. Недарма цю оперу називають «хоровою драмою». Над звучанням монументальних багатоголосних партитур працював головний хормейстер театру Богдан Пліш.

Художник-постановник – головний художник театру Марія Левитська.

У головних партіях: Олександр Мельничук (Набукко), Оксана Крамарєва (Абігайль), Анжеліна Швачка (Фенена), Валентин Дитюк (Ісмаель), та ін.

28 травня – «Флорія Тоска» (Дж. Пуччіні)

Прем’єра (перший показ) однієї з найбільш популярних, найкрасивіших і найбільш драматичних опер видатного мелодиста Джакомо Пуччіні на сцені Національної опери України відбулась 31 березня 2017 року. А 28 травня відбудеться 5-й показ цієї вистави.

Неабиякий акторський талант – найважливіша особливість образу Тоски. Свого часу цю роль французький драматург Віктор’єн Сарду написав спеціально для геніальної Сари Бернар. Джакомо Пуччіні, побачивши акторку на сцені, утвердився у своєму бажанні створити оперу на цей твір.

Ідея нової постановки італійського класика на столичній сцені належить режисерові-постановнику Анатолію Солов’яненку, який залучив до співпраці професіоналів найвищого рівня: диригента-постановника Миколу Дядюру, якого відрізняє дбайливе ставлення до музичного матеріалу, хормейстера-постановника – Богдана Пліша, художника-постановника Марію Левитську, відому своїми оригінальними концепціями, гармонійно вписаними в класичну основу.

Постановники практично не відступали від оригіналу, максимально враховуючи найменші нюанси, не «переписані» характери й мотивація героїв, вважаючи, що ця вистава про любов, надію, зраду, про те, що у всі часи знайдуться інтригани, які, граючи в цинічні ігри, ламають долі інших людей.

Головні партії виконують: Оксана Крамарєва (Флорія Тоска), Геннадій Ващенко (Барон Скарпіа), Богдан Тарас (Чезаре Анджелотті), Дмитро Агеєв (Ризничий), Анжеліна Швачка(Пастушок) та ін.

У виставі також бере участь хор хлопчиків Муніципальної академічної хорової капели імені Л. Ревуцького. Художній керівник – Аїда Зайцева.