З дитинства він мріяв мати стосунок до великого та прекрасного не лише у професії, але й у повсякденні. Народився в Одесі, вже в дорослому віці переїхав до Києва.

Перші мистецькі спогади сягають зйомок у кіно на Одеській кіностудії. Тоді йому було лише 6 років і він був зайнятий у масових сценах кінострічки про Другу світову війну. Трохи згодом брав участь у кастингу для комік-трупи «Маски-Шоу».
Сьогодні він відомий український художник Олександр Сердюк, картини якого перебувають у приватних колекціях поціновувачів мистецтва в Україні та закордоном.

Його творчі пошуки настільки різноманітні, що помістити картини в рамки якоїсь однієї мистецької течії просто неможливо.

Кожна нова робота Олександра Сердюка – фантастичний сюжет без жодних упереджень чи забобонів! Попри реалістичну техніку виконання полотна художника демонструють взаємозв’язок людини зі Всесвітом та перевагу духу над матерією.
Поєднання символізму, сюрреалізму, магічного реалізму, постмодернізму та неоавангарду – це все Олександр Сердюк. Сайт http://serdyukart.com/
Над чим працює зараз, які творчі плани на цей рік – в ексклюзивному інтерв’ю для “Мегаполісу”.


– Олександре, любов до малювання у вас із дитинства?
– Здається в дитинстві всі вважають себе художниками! (усміхається). Різниця лише в тому, що в дорослому віці із малюванням як професією себе пов’язують одиниці. Я почав із 7-ми років і це захоплення прекрасним триває й досі. Дуже вдячний своїм батькам та друзям за підтримку у цій непростій справі!
– Де здобували освіту?
– З 2005 року навчався в Національній академії образотворчого мистецтва і архітектури, на факультеті реставрації станкового і монументального живопису (НАОМА, м. Київ, Україна). У 2011 році закінчив НАОМА з освітньо-кваліфікаційним рівнем «магістр» за фахом художник-реставратор станкового і монументального живопису.

Зараз моя професія пов’язана з мистецтвом. Тож пишу мальовничі концептуальні картини, працюю як концепт-художник, ілюстратор і дизайнер. До того ж освоюю 3D для застосування у відео продакшині

– Які проекти за вашим фахом дозволяють вам проявити себе як художник?
– Намагаюся працювати і брати участь лише в проектах, де я можу повністю реалізувати творчі ідеї! Хоча бувають і звичайні проекти, де необхідно просто виконати завдання. Але для справжнього митця дуже важливими є стабільність і гармонія для того, щоб максимально розкрити свій потенціал, саме цих критеріїв дуже часто не вистачає буденному світу.

 Моя творчість безпосередньо залежить від «пульсу життя» – подорожей, екстриму. Тут доречно навести для прикладу слова М. Жванецького – «Спілкування з розумними людьми і мовчання з ними ж»

– Часто берете участь у виставках?
– Якщо трапляються цікаві – звісно, долучаюся щоразу! Адже це дає змогу художникові вголос заявити про себе, показати своє мистецтво широкому загалу. Серед показів варто було б згадати кілька дуже важливих для мене:
«Modern Art», категорія «Аерографія» (I місце) – Київ, 2004;
виставка Białystok, польський салон «PoznajZmjany» – Польща, 2009;
Salon des Refuses, Лондон, Англія, 2012;
«Arka» Gallery. Spring salon. Kyiv, Ukraine, 2014;
SLAVA FROLOVA`s «Art Picnic» Exhibition «Kilogram-Power-Kilometer», 2014;
The topic of the exhibition is «energy». Kyiv, Ukraine, 2014,
National Academy of Arts. Ukraine. Kyiv «Ukrainian exhibition of fine arts» Kyiv, Ukraine, 2016.

Окремо варто виділити участь у кінопроектах. Так, наприклад, 2009 року працював як художник-постановник фільму «Святилище грез». Це був дуже цікавий досвід для мене

Довелося зображати концепцію – налаштовувати кадри як художник (композиція, колір, світло), затверджувати все це з режисером та оператором. Було цікаво та креативно.
– Ваші картини вже присутні в приватних колекціях?
– Звісно, що так! Для того вони й приватні, щоб милувати око своїм новим господарям! Для художника є цікавим кожен новий проект. Так можу пригадати, як один мій замовник звернувся зі словами: «Хочу для себе картину «Тотем» у твоїй стилістиці!». Йому було відоме моє захоплення ізотерикою, тож я відразу взявся до роботи. Йому так сподобалося перше полотно, що він відразу замовив ще одну картину.

– Ще одна моя замовниця (займається тим, що будує квартири «під ключ»), потребувала кілька картин у стилі «давніх художників», а я саме в цей період закінчив цілу серію робіт такого спрямування. Їй дуже сподобалися мої роботи, адже вона отримала саме те, що шукала і кожне моє полотно знайшло своє ідеальне місце у новій квартирі, у повній гармонії із внутрішнім інтер’єром.

– Як створюєте сюжети для полотен?
– Кожен сюжет та образ – це результат натхнення, усвідомлено виражений в картинах результат роздумів про сутність, буття людини і людство загалом.

Здебільшого кожен сюжет –  це наслідок від імпульсу, вираження трансцендентного сприйняття буття. Дуже часто натхнення – це жіноче тіло, жінка в цілому, гра світла і тіні на тілі людини, енергія проявлена ​​і виражена крізь тіло людини

Оскільки частину часу я проводжу в медитації та подорожах, тому висловлюю свої відкриття на картинах, використовуючи полотно, дерево, картон та інші матеріали для максимально точного відтворення побаченого та пережитого.

Головне – все, що створює та стимулює до життя. Адже для мене саме життя – це своєрідний мистецький проект, тому намагаюся ніколи з нього не виходити і комфортно в ньому почуватися.

Сам собою кожен художник, його творчість, мистецтво – це соціальний проект. Писати чи малювати – це відображати своє світобачення, ідеї та рефлексії на світові події.

– Писати картини на замовлення важко чи легко, адже тут все залежить від польоту фантазії майстра?
– Безумовно. Мені дуже таланить, адже здебільшого працюю з замовниками, які точно знають, чого хочуть – це велике щастя спілкуватися саме з такими клієнтами.

Загалом мені дуже щастило, що замовники ніколи не обмежували моєї фантазії. Зазвичай вони просто говорять: «Хочемо ось це, а техніку вашу, котру самі вважатимете за краще»

– Якими мрієте бачити долі своїх полотен?
– Впевнений, що мої картини дуже потрібні світові – як рефлексія, всупереч «масовому смаку» нав’язаному дешевою пропозицією. Більшість моїх полотен були намальовані в єдиному екземплярі.

– Якою є вартість ваших робіт і від чого вона насамперед залежить?
– Різні картини вартують по-різному. Проте стартова ціна завжди починається від 200 у.о. Коли я бачу, що мій замовник ладен «вкрасти» картину – так вона йому подобається, звісно отримую неймовірне задоволення.

– Чим найбільше пишаєтеся в рамках особистого розвитку за підсумками минулого року?
– Відкрив для себе «Нову реальність» в Digital (цифровому) мистецтві – саме в цій площині я можу реалізувати та втілити ті ідеї, які неможливо зробити в традиційній манері виконання.

Комп’ютерне мистецтво (цифрове мистецтво, Digital мистецтво) – творча діяльність, заснована на використанні інформаційних (комп’ютерних) технологій, результатом якої є художні твори в цифровій формі.

Комп’ютер в цифровому живопису – це такий самий інструмент, як і пензлі з мольбертом. Для того, щоб добре малювати на комп’ютері, також необхідно знати і вміти застосовувати всі накопичені поколіннями митців знання і досвід (закони перспективи та композиції, теорія кольору).
– Чи вправляєтеся в нових техніках, відвідуєте навчання «гуру» з мистецтв?
– Раніше в часи відсутності Інтернету – було важко. Натомість зараз найвідоміші світові митці самі створюють відео уроки, які можна придбати і не обов’язково летіти до США або Сінгапуру.

У мене немає ікон стилю, бо я не звик робити культ з особи, навіть із мистецької постаті. Проте недавно придбав курси Джамі Джурабаева і Maciej Kuciara – вони справді багато чого можуть навчити

Переконаний, що більшість топових українських традиційних художників навіть не чули імені останнього, а цей хлопець вже давно малює для Голлівуду, адже він професійний контент-художник, який працює в галузі кіно та індустрії відеоігор у Лос-Анджелесі.
– Схарактеризуйте 3 основні творчі вектори на цей рік?
– Символічне Ню з використанням золота та срібла;
– медитативна серія на дереві;
– Digital ілюстрація з використанням 3D моделей. Хочу пропагувати цифровий живопис в Україні. В США та Європі цей керунок вже 5 років у тренді, а в нас наразі його мало популяризують та розуміють. Тож пишаюся тим, що роблю, і своїми замовниками, які розуміються як на мистецтві, так і на його сучасних тенденціях.