У березні Національна опера України порадує своїх шанувальників продовженням проекту “Українські оперні зірки у світі”, а також прем’єрою опери “Флорія Тоска” (Дж.Пуччіні). Так, на поціновувачів опери знову чекає зустріч із світовою зіркою вокалу – Людмилою Монастирською, яка виконає партію Абігайль в опері “Набукко”, партію Аїди в однойменній опері, а також артистка співатиме головну партію у прем’єрі опери “Флорія Тоска”. Окрім того, столичні глядачі продовжать знайомство із запрошеною солісткою Оленою Бєлкіною, зірка якої все яскравіше сяє на оперній сцені. Цього разу вона виконає не тільки свою славнозвісну партію Попелюшки в однойменній опері Дж. Россіні, а ще й партію  Адальжізи в опері “Норма”.

3 березня – опера “Набукко” (Дж.Верді)  

Світова прем’єра опери відбулась на сцені міланського театру “Ла Скала” 9 березня 1842 р. і вже з першого  показу її супроводжував успіх. На київській сцені виставу було поставлено в 1993 р.,  і вона була окрасою репертуару майже півтора десятиліття. Режисер-постановник опери Анатолій Солов’янеко відродив її на сцені Національної опери України. Прем’єра “Набукко” з великим успіхом відбулася 31 березня 2016 року.

“Опера “Набукко” була написана Джузеппе Верді як гімн національно-визвольного руху, – розповідає Анатолій Анатолійович. – Знаменитий хор  Vaрensiero з третього акту тривалий час був гімном італійських революціонерів. Але я не хотів би теперішнє звертання до цієї опери пов’язувати  з політикою. Насамперед, наша з головним диригентом театру Миколою Дядюрою увага до цієї музики пояснюється її естетичною цінністю та винятково прекрасними мелодіями, які заклав геніальний Верді”.

Цього разу (як і у прем’єрі) партію Абігайль виконає всесвітньовідома українка Людмила Монастирська (солістка Національної опери України), котра володіє сопрано з дивовижним тембром, великим діапазоном й неперевершеним нюансуванням. Людмила задіяна в цій ролі на найвідоміших оперних сценах світу. Її партнери в цій виставі в різних постановках – видатні оперні виконавці сучасності, серед яких сам Пласідо Домінго.

Чи не найголовніше  місце в “Набукко” посідає хор, що супроводжує практично всі основні сцени. Недарма цю оперу називають хоровою драмою. Над звучанням монументальних багатоголосних партитур працював головний хормейстер театру Богдан Пліш.
Особливої уваги заслуговують декорації, костюми та сценографія вистави, які створені в повній гармонії з музикою та стилістикою дії. Зазначимо, що для постановки було створено понад 300 костюмів переважно ручної роботи. Головна героїня (Абігайль) чотири рази перевдягається за виставу. Художник-постановник –  Марія Левитська.
Також головні партії виконують: Олександр Мельничук (Набукко), Сергій Ковнір (Захарія), Анжеліна Швачка (Фенена), Валентин Дитюк (Ісмаель).

11 березня – опера “Норма” (В. Белліні)

Серед усіх музичних творів, що створив Вінченцо Белліні, опера “Норма”, яка вже більш ніж 180 років з незмінним успіхом йде на різноманітних оперних сценах по всьому світі, не дарма вважається істинним шедевром музики. Один з музичних критиків ХІХ сторіччя писав про неї: “З усіх творів Белліні саме в цій опері поєднались глибока реалістичність, мелодійне різноманіття та найбільш втаємничені почуття”. За іронією долі цим критиком був ні хто інший, як Ріхард Вагнер. Сам автор цього безсмертного твору вважав, що “Норма” – це найкраще, що він створив у житті.

Прем’єра  опери “Норма” в Національній опері  України відбулась у 2007 році. У 2011 році за цю постановку режисер-постановник Анатолій Солов’яненко був нагороджений Національною премією ім. Тараса Шевченка. В 2015 році – за втілення шедеврів (опери “Норма” і “Дон Карлос”) на столичній сцені, Анатолій Солов’яненко удостоєний Ордена “Зірка Італії”.

Цього разу у ролі Адальжізи виступає запрошена солістка Олена Бєлкіна – співачка, що володіє сильним голосом заворожливої краси, чуйною музикальністю, доповнює свій вокальний талант яскравою емоційністю і тонким розумінням стилю. Головні партії виконують: Ольга Нагорна (Норма), Сергій Пащук (Полліон), Сергій Магера (Оровез) та ін.

19 березня – опера “Попелюшка” (Дж. Россіні)

Прем’єра опери “Попелюшка”, поставленої “нашвидкоруч” в театрі “Балле” у 1817, зазнала фіаско. Тільки Джоаккіно Россіні залишався спокійним – композитор відчував, що знаменита казка в його музичному втіленні має знайти шлях до серця слухача. Так і трапилось, вже друге виконання опери пройшло з великим успіхом і протягом багатьох років ця вистава була одним із найпопулярніших творів Россіні. Партитура “Попелюшки” – одна з найскладніших, але, в той же час, це один із найпривабливіших творів світової оперної спадщин. Ця опера найвищої вокальної складності, в ній можуть виконувати партії лише співаки, яким підвладні усі секрети справжнього італійського бельканто.

У Національній опері України “Попелюшка” Россіні за її майже двохсотлітню історію була поставлена лише у 2010 році. Зважаючи на виключний склад солістів цієї опери, столичні глядачі цього разу матимуть унікальну можливість почути одну з кращих виконавиць партії Попелюшки – запрошену солістку Олену Бєлкіну, яку закордонна преса називає так: “блискуча, чудова, володарка прекрасного голосу”, “хвилююче меццо”, “бальзам для вух і втішне видовище”, а газета La Stampa висловила думку, що “Россіні був би в захваті від Олени”.

Не дивно, бо саме з ролі Попелюшки у однойменному фільмі-опері, прем’єра якого відбулася у 2012 році, почався міжнародний злет співачки українського походження. Екранізація була відзначена премією 64-го фестивалю PRIX ITALIA і призом глядацьких симпатій на фестивалі Music Gardens у Варшаві та була показана вже в більш ніж 150 країнах світу.

Головні партії також виконують провідні солісти Національної опери України: Богдан Тарас (Дон Маньїфіко, барон ді Монтеф’ясконе), Сергій Пащук (Дон Раміро, принц Салерно), Олександр Бойко (Дандіні) а ін.

22 березня – опера “Аїда” (Дж.Верді)

Саме цією виставою 1 жовтня 1926 р. започаткував  свою діяльність у Києві Державний український театр опери та балету, зараз – Національна опера України. Упродовж різних сезонів головну партію в опері “Аїда” виконували видатні співачки свого часу. Цього разу у ролі Аїди неперевершена Людмила Монастирська, яку столичні театрали вже мали нагоду неодноразово чути саме в цій ролі. Партія Аіди є знаковою для співачки, адже саме з неї Людмила Манастирська розпочала своє блискуче сходження і до тепер з незмінним успіхом виконує її на кращих оперних сценах світу. Свого часу  Метрополітен-опера влаштувала пряму трансляцію “Аїди” по всьому світі. Не дивно, що Людмила вже давно отримала титул найкращої Аїди світу.

Головні партії також виконують: Андрій Романенко (Радамес), Сергій Магера (Рамфіс), Богдан Тарас (Фараон) та ін.

31 березня (1 та 9 квітня) – опера “Флорія Тоска” (Дж.Пуччіні) – прем’єра

З нагоди 25-річчя встановлення дипломатичних відносин між Україною та Італійською Республікою та до 60-річчя Римського договору (Договору про заснування Європейської Спільноти) в Національній опері України відбудеться прем’єра опери “Флорія Тоска” Дж.Пуччіні.

“Флорія Тоска” входить до “гарячої десятки” шедеврів світової опери. Пуччіні створив витончену і проникливу оперу, поставивши в центр композиції трагічний злам долі Флорії Тоски — знаменитої співачки і найкрасивішої жінки Риму. Лібрето написали Джузеппе Джакоза та Луїджі Ілліка, в основу якого покладена однойменна п’єса В.Сарду.
Головну партію виконує – Людмила Монастирська, для якої ця партія є також визначною: у 2010 році Монастирська з величезним успіхом дебютувала у Берлінській опері, в останній момент замінивши солістку основного складу в партії Тоски. Після вистави вона відразу отримала ангажемент від фестивалю Пуччіні у місті Торре-дель-Лаго.

Режисер-постановник – Анатолій Солов’яненко,  диригент-постановник – Микола Дядюра, художник-постановник, художник костюмів –  Марія Левитська .
Спільний українсько-італійський мистецький проект у співробітництві з Посольством Італії в Україні та Італійським інститутом культури в Україні.